Hotell Gillet

 Vårt systerhotell – 70 meter från Statt. Ett prisvärt alternativ för dig som önskar ett enklare boende eller ska bo under en längre tid. 

Hotel Statt tog över Hotell Gillet 2021, och har sedan dess drivit det som ett boende utan receptionspersonal och frukostservering – för att kunna erbjuda ett enklare boendealternativ i Katrineholm. Receptionspersonalen på Hotel Statt hjälper dig med alla dina frågor och du kan även köpa till frukost på Statt om du önskar.

Klicka här för att kontakta oss med bokningsförfrågan!

Vanliga frågor:

Hur checkar jag in?
I receptionen på Hotel Statt, Storgatan 20.

Om jag behöver något under min vistelse, vad gör jag då?
Då kan du ringa receptionen på Hotel Statt 0150-50440, via din egen telefon eller via telefonen på Gillets receptionsdisk. Är det nattetid så hjälper våra väktare dig med vad du behöver, numret har du i ditt välkomstbrev.

Finns det parkering?
Det ligger ett stort parkeringshus precis intill Hotel Statt som ägs av Katrineholms kommun. Där kan du stå parkerad inomhus till ett lågt pris. Du kan även parkera fritt på gatorna intill Hotell Gillet. Var dock noga med läsa skyltarna för datumparkering för att se vilken sida du får stå på under din vistelse.

Vad finns på rummen?
Här kan du se en beskrivning av rummen. Önskar du något speciellt? Kontakta oss så hjälper vi dig!

Kan jag värma mat?
På Hotell Gillet finns en allmän matsal med kylskåp, mikro och porslin samt kaffemaskin. Det går bra att ställa dina kylvaror i kylskåp under din vistelse.

Ingår städning?
Ja, vårt duktiga städteam ser till att ditt rum är fräsch under hela vistelsen. Bokar du en Long Stay-vistelse städas ditt rum en gång i veckan. 

Vad kostar det?
Kontakta oss för aktuella priser. 

Jag är medlem i Best Western Rewards, får jag mina förmåner och poäng på Gillet? 
Hotell Gillet är inte en del av Best Western. Därför ingår inga poäng/förmåner eller Best Western-rabatter när du bor här.

Rumsförfrågan Hotell Gillet

Translate »